Een broekrok voor de winter




Enkele weekends geleden ging ik samen met Neeltje (Smospotten en snoesjes) naar de boekvoorstelling van Stofvoordurfhetzelvers 3. Daar had ik de eer om Griet (Emma en Mona) en Annick (Minniemie), de auteurs van dit boek, te ontmoeten!

Het eerste patroontje dat me onmiddellijk opviel was de broekrok (uit het hoofdstuk midi). Ik dacht eerst... oh een ideaal projectje voor de lente/zomer, maar ik kon echt niet wachten en zocht naar een warme stof die ideaal is voor de herfst/winter.
Mijn oog viel op deze zachte wit/zwart stof. 




Het patroon is echt zalig eenvoudig! Ik denk dat deze short op iets meer dan een uurtje in elkaar zat (tekenen en knippen inclusief!!). Omdat ik echt wel wou dat het broekje een 'roklook' had tekende ik een 5tal cm's bij het oorspronkelijke patroon. Een tip die ik van Annick zelf kreeg. 

Ideaal zo een rokbroekje, maakt deze poses iets meer zedig hihi


Om de outfit volledig te maken, maakte ik ook een blousje. Hiervoor ging ik op dezelfde manier te werk als hier. Het enige verschil is dat dit geen tricot stofje is en dat ik enkele aanpassingen moest doen. Ik maakte langs de rugzijde een split van 8 cm diep die ik liet sluiten met een knopje. Om wat blouse te krijgen aan de mouwen voorzag ik deze van een elastiekje.


De short is echt super comfortabel, hij zal hier nog veel gedragen en gemaakt worden!





Dankjewel voor je bezoekje!!! 

Benieuwd naar meer foto's van Oekeboeleke? Neem dan zeker eens een kijkje op mijn  instagram, facebook en/of bloglovin


Groetjes Iris


patroon broekrok: stof voor durf het zelfvers 3
Stof rokje:  Modecoupon

patroon blousje : eigen patroon
stof blousje: Modecoupon