We love stripes!!!

Het is er eindelijk van gekomen om nog eens een kort berichtje te posten...Onlangs maakte ik een blauwe T-shirt met ruffles. Omdat deze me zo aanstond, maakte ik er nog eentje. Nu met streepjes.
Ik ben echt zot op streepjes! Geef me ze in alle maten, kleuren, diktes,... Hoe meer hoe liever :-).


Enkele maanden geleden kwam ik een tof streepjesstofje tegen op de zolder van mijn oma. Met deze ging ik aan de slag!

Ik merkte al snel dat het niet zo een gemakkelijk stof ging worden om te verwerken. De stof krulde heel gemakkelijk waardoor het soms lastig was om te stikken. Vooral het afwerken van de halsopening was niet zo evident. Daarom streek ik in de hals een naadband van vlieseline. Ik plooide de stof tweemaal om en was tevreden met het resultaat. Het strijken van de vlieseline onder de halsboord bleek achteraf een domme zet...
Beetje lomp natuurlijk, want door het strijken van vlieseline verliest de stof zijn elasticiteit. Ik was zo blij dat ik het stuk eindelijk kon passen, kreeg ik het niet over Fientjes hoofd :-(. Wat een teleurstelling.

Maar voor elk probleem is er een oplossing. Met een bang hart knipte ik de hals in het midden achteraan enkele cm's in waardoor ik een V-vorm kreeg achteraan. Ik werkte de inkeping af met een biesje. (Voor de werkwijze keek ik op deze blog.)



Door een knopje en rekkertje te gebruiken kon ik het V-tje sluiten. Ik ben niet 100% tevreden met de afwerking maar soit!! Fien staat er alleszins geweldig mee.






Basispatroon longsleeve: Veritas Creatief Magazine Nr. 5
Werkwijze mouwtjes:  Ruffles en pompons
Stof met streepjes: Zolder van oma


Bedankt voor het bezoekje!!

Labels: , , ,