Oekeboeleke?

Bloggen, hoe start je daar nu eigenlijk mee? Gewoon starten..., hmm toch,... Ik ben een eeuwige twijfelaar. Maar hier is het, mijn eerste blogberichtje.

Mijn naam is Iris. Als kind was ik reeds gefascineerd door het stikmachine van mijn mama: een Bernina sport 801.  Het toestel is nu 30 jaar en nog steeds in gebruik ;-)


M'n mama's oude ros, saving up for a new ;-)

Mijn allereerste naailes kreeg ik dan ook van m'n mama: maken van een kussenhoesIk ben daarna redelijk snel begonnen met het maken van kleding voor mezelf. Omdat ik nooit echte naailessen kreeg, was het in het begin echt prutsen! Maar oké, na veel gepruts ging het steeds beter. Mijn "naaicarrière" stond jaren lang on hold, tot nu! Ik ben bijna 2 jaar de fiere mama van twee meisjes: Fien en louise. Niets is zo leuk om voor hen kleertjes te maken!


M'n twee engeltjes; links: Louise en rechts Fien
M'n blognaam "Oekeboeleke" verwijst ook naar de meisjes. Het is een samentreksel van hun ludieke bijnaam wanneer ik zwanger was 'boelieboelies' en m'n favoriete woord 'oekedoeleke' (wat bij ons een synoniem voor 'kikkervisje' is).



Patroon jurkjes: aangepast patroon uit Ottobre (3/2015)
Stof jurkje Louise: Modecoupon
Stof jurkje Fien: Spoonflower